poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Karciany Pamiętnik #13 Gwiazda

Dziś przede mną wielkie arkana. 
Gwiazda - Karta artystów. 

☆.。.:*・°☆.。.:*・°☆
 ☆.。.:*・°☆.。.:*・°☆

Wielkie arkana znów otwierają się przede mną. To piękne, bardziej mi znane karty, choć to wcale nie ułatwia zadania. Pisanie o nich jest nieco bardziej złożone i skomplikowane, ponieważ zakres ich znaczeń jest bardzo szeroki. 
Gwiazda to jednak jedna z moich ulubionych kart w całym tarocie. Kojarzy mi się jako taka opiekunka miłości, wiary i artystów. 
Niebo od zawsze stanowiło ważny aspekt w życiu człowieka. Ludzkość wpatruje się w gwiazdy, szukając inspiracji, zrozumienia czy odpowiedzi na nurtujące pytania. Jesteśmy zafascynowani niebem, zwłaszcza my - żyjący w większych miastach. Podczas wycieczki w góry, czy mniej oświetlone tereny jednym z najpiękniejszych doświadczeń wyjazdu jest widok gęsto rozgwieżdżonego nieba. To sprawia, że karta ta jest zapowiedzią szczęścia i dobrych chwil. Wenus również bardzo silnie na nią działa, co czyni Gwiazdę opiekunką miłości, która spogląda na nas z nieba. Patrzenie w niebo umacnia również wiarę człowieka w wszelakie Bóstwa, dlatego też uważa się, że karta ta zwiastuje umocnienie wiary, bądź odrodzenie jej na nowo sercu. 


 ☆.。.:*・° Postać, aureola i stateczność .。.:*・°☆
Graficzna interpretacja Ceccoli bardzo różni się od wszystkich innych ukazanych w tarocie.Widnieje tu ciemny kosmos i nasza tytułowa gwiazda w postaci wielkogłowej dziewczynki. Nad jej głową gwiazdy układają się w piękną aureolkę, co od razu nasuwa mi właśnie wyżej wspomniany powrót do wiary. Warto też zaznaczyć, że postać leży na puszystej chmurce i spogląda na nas z góry. Może to jest właśnie Wenus, o której też wspominałam? Interpretacji jest tu wiele, a obydwie są moim zdaniem właściwe. A którą brać pod uwagę? To już zależy od pytania. Ważne jest to, że karta ta gwarantuje jakby boską opatrzność. Nieważne czy to w sztuce czy miłości. Wnioskuję to po różdżce, którą trzyma w dłoni. Jej postura świadczy o tym, że chętnie ingeruje w ludzkie życie.  Warto również wspomnieć, że postać leżąca na chmurce jest stateczna. Kojarzy mi się to głównie z rozmyślaniem nad swoim życiem, rozważaniem  kolejnych opcji i działań



 ☆.。.:*・° Planety .。.:*・°☆
Prócz samej gwiazdy mamy również w okół niej kolorowe planety, w tym dwie przypominające Saturny. To na nich chciałabym się tu skupić, ponieważ zdają mi się najważniejsze ze wszystkich. Są to humanoidalne ciała niebieskie, bawiące się wstążkami.  Tu jest właśnie nasz ukryty artyzm. Głowna bohaterka karty zdaje się pilnować tej dwójki podczas artystycznej zabawy. Jest to opiekunka artystów, zsyłająca im natchnienie i chęci do tworzenia.
Wylosowałam tą kartę wczoraj rano z zapytaniem jak potoczy się mój dzień. Wypadła ona, a wieczorem napisałam wiersz, po długim okresie twórczego zastoju. Jakby dziewczynka z ilustracji zesłała mi siłę i inspirację do pisania.

Rada dla Gwiazdy: Świeć jasno, nie daj się zasłonić przez chmury. Ostrzegaj ludzi swoim blaskiem i karm ich natchnieniem.
Słowa klucze dla gwiazdy: Wiara, nadzieja, miłość, natchnienie, twórcza praca, wyzdrowienie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz