sobota, 27 sierpnia 2016

Karciany pamiętnik #18 Siódemka Denarów

Cierpliwość jest cnotą 

☆.。.:*・°☆.。.:*・°☆
☆.。.:*・°☆.。.:*・°☆
 
Siódemka znów w pamiętniku. Dość mnie to cieszy ponieważ nie są to łatwe liczby do zrozumienia. W poście o cyfrach w tarocie napisałam, że siódemka denarów to karta wiecznego czekania. Dziś chciałabym rozwinąć znaczenie tej karty oraz przypasować to do grafiki Ceccoli. Co prostym zadaniem nie jest, ale o tym zaraz. 

Karta ta pokazuje pewien zastój w życiu. To moment, w którym nie możemy ruszyć dalej bez uzyskania pewnych odpowiedzi.
W przypadku spraw finansowych? Oczekiwanie na decyzję o awansie/przyjęcia do pracy. To może być też czekanie na zyski z wcześniejszej inwestycji.
W przypadku nauki? Stres i wyczekiwanie na wyniki egzaminu, bądź ocenę projektu. 
A w zauroczeniu? Oczekiwanie na telefon od naszej sympatii, niecierpliwe wyglądanie na jej pierwszy krok. Długi rozwój uczuć.
Związki? Czas zadumy, zwolnienie tempa. Poddawanie się nudzie i rutynie.  

Siódemka monet w talii Ridera Waite'a jest przedstawiona jako farmer, czekający na rozwój swoich plonów. Łatwo jest się do tego odnieść i zrozumieć tą prostą metaforę. To wyczekiwanie na zmiany po zasianym ziarnu niepewności/inwestycji/miłości czy nauki.
Po tym jak ktoś daje coś od siebie - swój czas, energię, pieniądze wyczekuje pewnych zysków. Karta ta jednak radzi by uzbroić się w cierpliwość, ponieważ oczekujący jeszcze pożyje w tym zastoju i niepewności. 


 ☆.。.:*・° Czarna Wdowa .。.:*・°☆
 
W przypadku grafiki  Ridera Waite'a sprawa była dziecinnie prosta. Nie trzeba być mistrzem interpretacji by domyślić się co autor miał na myśli. 
W przypadku Nicoletty Ceccoli jest gorzej. Gdy wylosowałam tą kartę i spojrzałam na jej graficzną interpretację aż złapałam się za głowę. W chwili, gdy wpadła moje ręce znaczenie siódemki denarów było mi mniej więcej znane i to właśnie przez to tak się pogubiłam. 
Nie potrafiłam pojąć co ta pajęcza dziewczynka ma wspólnego z czekaniem. Olśniło mnie jednak podczas spaceru. 
Pająki wiją sieci. Większość ich polowania to wyczekiwanie, aż ofiara zaplącze się w sieć. Budowanie jednak takiej pajęczej konstrukcji to nie jest proste zajęcie. Pająk musi się bardzo napracować aby jego lepka pułapka okazała się skuteczna. Dlatego jego okres wyczekiwania może być bardzo trudny i stresujący. 
Ponad to karta ta zwiastuje ważny okres w życiu - taki, którego nie można przegapić, bo straci się coś ważnego. W przypadku większości talii będzie to okres zbierania plonów - lepiej tu nie zaspać, bo zbiory zgniją. 
W przypadku pajęczej damy jest to czas na atak. Nawet jeśli ofiara zaplącze się w sieć to istnieje cień szansy, że uda jej się wyswobodzić z lepkiej pułapki. Pająk musi być czujny. W momencie kiedy mała muszka przylepi się do sieci pająk musi wyskoczyć z ukrycia i odebrać to co mu się należy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz